Wie we zijn

Wie we zijn

Eigenaar

Leonie de Wit – Schrijven is altijd mijn grootste passie geweest. Om die reden ben ik journalistiek gaan studeren. Mijn afstudeerstage mocht ik bij het tijdschrift Marie Claire doen en als trotse freelancer mocht ik daar na mijn studie blijven hangen. Het was in de tijd dat social media in opkomst was. Ik vond het ronduit fascinerend en startte dan ook het twitteraccount op voor het tijdschrift. Ik schreef how to’s en artikelen over het onderwerp en werd al snel de specialist. Naast schrijven, begon ik ook met ‘regelen’. Zo produceerde ik artikelen, zonder ze zelf te schrijven. Ik regelde de juiste mensen, maakte barterdeals en zorgde dat alles op de dag van het interview vlekkeloos verliep.

Lees meer 

Alsof het zo moest zijn werd niet veel later gevraagd of ik interesse had in een baan als ‘regelneef’ in de Cruise Terminal in Rotterdam. Een totaal andere branche, maar een prachtige uitdaging. Ik werd aangenomen als Executive Manager van Cruise Rotterdam en was verantwoordelijk voor het reilen en zeilen rondom de aankomst van cruiseschepen in Rotterdam. Een pittige, maar absolute droombaan. Het ene moment zat ik aan tafel met de directie van het Havenbedrijf, het andere moment gaf ik leiding aan zo’n 100 man in de terminal. Ik mocht reizen en internationaal de PR voor de stad Rotterdam doen, om zo meer cruiseschepen naar Rotterdam te halen. En net zo goed gaf ik de reizigers die aanmeerde in Rotterdam een warm welkom. Samen met het team was het steeds weer de sport om zo’n 2000 passagiers veilig en snel de kade af te krijgen, zodat we de volgende 2000 passagiers weer konden ontvangen.

Toch begon het te kriebelen. Hoewel ik de vrijheid had om ook het schrijven van persberichten en andere teksten voor mijn rekening te nemen, had ik daar niet de tijd voor en loonde het om dit uit te besteden. Ik besloot uiteindelijk om terug te gaan naar mijn vakgebied en werd marketing en communicatiespecialist. Van het schrijven van persberichten tot teksten voor een website, van perswoordvoering tot aan het regelen van events en beurzen. Hier ben ik voor gemaakt en hier word ik gelukkig van. Na drie jaar durfde ik het aan om voor mezelf te beginnen en zo kwam RLG Marketing tot stand. Daar waar Ryan commercieel aanstuurt, neem ik de inhoud voor mijn rekening. Met mijn ervaring als journalist weet ik artikelen en posts te maken, die gepubliceerd worden en opgemerkt.

Ik geloof in de kracht van emotie. Het ‘waarom’ van jouw bedrijf is de kern van jouw verhaal. Wat wil je met jouw bedrijf bereiken? Waarom ben je het bedrijf ooit gestart? Dit is het verhaal wat verteld moet worden, want hierin schuilt jouw passie. Op welke manier, daar kunnen wij je bij helpen. Je weet nu mijn ‘waarom’.

publicaties

Mede-eigenaar

Ryan Lalay – Het entrepreneurschap is mij op mijn lijf geschreven. Ik ben altijd op zoek naar kansen en mogelijkheden. Dat begon al vroeg. Na het gymnasium begon ik braaf aan mijn rechtenstudie. Ik werkte ernaast in een callcenter en verdiende voor mijn leeftijd goed geld. Ik vond het belangrijk om al op jonge leeftijd mijn eigen boontjes te doppen. Op een gegeven moment kreeg ik tijdens mijn studie de kans om een eigen callcenter te openen. Ondernemen is een kwestie van doen. Ik besloot ervoor te gaan.

Lees meer 

Ik had de fijne kneepjes van het vak geleerd als supervisor tijdens mijn bijbaan en met gezond verstand deed ik de rest. Het bedrijf kwam tot stand en met succes. Ik bereikte een punt waarop het werken niet meer te combineren was met mijn studie en met vertrouwen koos ik dan ook om verder te gaan met het bedrijf. Niet veel later hebben we een tweede callcenter geopend en zelfs nog een derde vestiging in het buitenland. Ik was toen 21 jaar.

Het runnen van een eigen onderneming leer je door vallen en opstaan. Juist van de fouten die ik maakte als beginneling, heb ik het meeste geleerd. Je leert wat je sterke punten zijn en de valkuilen. Zo is discipline is heel belangrijk. Niet alleen in het nakomen van je afspraken, maar net zo goed in het doen van je administratie. Ook ben ik altijd goed geweest in sales. De psychologie achter het verkopen vind ik erg interessant. Zo trainde ik de agents en herschreef ik de scripts waar nodig. Anders dan in de gewone marketing, heeft ROI in de telemarketing altijd al een rol gespeeld. Het was dan ook mijn doel om de return on invest zo hoog mogelijk te houden.

Met de opkomst van social media en WhatsApp is bellen de laatste jaren ‘uit de mode’ geraakt. De marges in de callcenter wereld zijn onder druk komen te staan en het is steeds moeilijker geworden om echt winst te maken. Een nieuwe kans deed zich voor. Ik kreeg de mogelijkheid om een sanitair winkel te openen. Hoewel ik van sanitair weinig verstand had, weet ik als geen ander hoe je moet verkopen. Samen met een compagnon ben ik Sanisale.com in Spijkenisse gestart en dat heeft zich inmiddels uitgebreid met Keukensale.com in Spijkenisse en nog een Keukensale vestiging in Leiderdorp.

Tegelijkertijd hield ik me naast telemarketing steeds meer bezig met social media marketing. Niet alleen voor externe bedrijven, maar ook voor mijn eigen vestigingen. We vielen op door het succes wat we hiermee hebben behaald en nog steeds doen. Samen met marketing en communicatiespecialist Leonie besloot ik om het telemarketingbureau voort te zetten als marketingbureau. Zo is RLG Marketing ontstaan in 2016. Wij weten dat sales en marketing samen een gouden duo zijn. Door te profiteren van elkaars kracht en kennis, weten we dit om te zetten naar een succesvolle strategie voor bedrijven. Ondernemen zit in mijn bloed. Hoe mooi is het om ook andere ondernemers op deze manier te mogen helpen?

OMHOOG